معرفی وبلاگ
وبلاگ فرهنگ پایداری در راستای زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و ایثارگران و همچنین ارج نهادن به ارزش های پاک و مقدس انقلاب اسلامی فعالیت می نماید
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 671427
تعداد نوشته ها : 1438
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem229
تخمین زده میشود بین 2/1-7/0 بیلیون مسلمان در سراسر جهان وجود دارند و تقریباً 7 میلیون مسلمان تنها در ایالات متحده آمریکا هستند. بعبارتی تقریباً 21% جمعیت جهان مسلمان هستند. در حالی که مسیحیت که بیشترین پیرو را دارد، تنها 33% مردم را شامل می شود و در چند دهه اخیر تعداد آنها کاسته شده و بر تعداد مسلمانان افزوده شده است. اگر این روند رشد ادامه یابد، احتمال میرود تا اواسط قرن 21، اسلام دین عمومی در سراسر جهان به شمار آید. با گسترش اسلام، کشورها و فرهنگهای مختلف ممکن است اسلام و قوانین آن را به طرق مختلف تفسیر نموده و بخصوص نگرش آنان نسبت به زنان دگرگون شود و همین امر تصویر زن مسلمان را پیچیدهتر میکند. زنان قبل از اسل
هنر واکنش عشق درونی انسان بوده از طریق ذوق ممکن است و از طرفی این عشق روح افزا مایه حیرت است و در وادی عشق، حیرت سرگشتگی مایه نوش وعیش است. هنرمند در سایه این عشق وصل کننده به کائنات و هستی بخش جهان اثر هنری خود را که از هستی وجود سرچشمه می گیرد خلق می کند که اگر در وجودش آراستگی نو تعالی نباشد،در اثرش منجلی نمی شود و اثر حالت تصنعی می یابد. اینجاست که می گوییم عشق تجلیگاه هنر است و آنچه که به مسلخ می رود و قربانی می شود، طفیلی است که با هنر سنخیتی ندارد. هنر در تمامی عرصه ها اثر گذار و ماندگار است و اینک از هنرمندان وادی عشق و ایثار سخن به میان می آید که هر کدام آیه ای از آیه های ایثار و تلاش هستند و هنر اولشان
در دیار ما اینک قافله ای می گذرد از دوردستهای روزگار سفر آغاز نموده و ندای سرود مقدس به لطف همراهان والا همت آن گوش هر اهل دلی را نوازش می دهد، آهنگ قافله، ترنم خوش باران کمال را دارد که از مبدأ فیاض و مطهر حضرت باریتعالی سرچشمه می گیرد و جریان آفاق ذات مقدس ربوبیت را، از ورای تمامی فراز و نشیبها، بشارت می دهد آفاق آفریننده پاکیها و شفادهنده در دها، آفاقی جاری و ساری در همه مکانها و زمانها، لیک دست نیافتنی و پهان، مگر برای انسانهای صادق و عاشق قافله قدوسی اینک به کنار ما رسیده است، قافله و قافله سالار را باید دریافت و خوشتن را با این محک گران امتحان کرد و همگام با راهیان سیرحق و همنوا با ندای سروش حق بود تا سازی
((ما میخواهیم زن به مقام والای انسانیت برسد. زن باید در سرنوشت خودش دخالت داشته باشد.)) حضرت امام خمینی (ره) در مدخل سخن ، در جهت تبیین جایگاه ارزش مند فرهنگی ، حقوقی زنان ؛خصوصاً فرهیختگان تحصیلکرده ی ایثارگر به نقش مهم و مؤثر قانون اساسی اشاره می شود ،که ثمره ی خون هزاران هزار شهید و زحمات نخبگان و شهدایی گران قدر همچون آیت الله بهشتی است. این قوانین ، ریشه در نظام دینی مبتنی بر آیات و روایات دارند. در اصل بیستم قانون اساسی آمده است : همه ی افراد ملت اعم از زن و مرد به طور یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه ی حقوق انسانی ، سیاسی ، اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. در اصل بیست و ی
از اهالی جنوب شهر است، چند سالی بیش تحصیل نکرده است، بخاطر امرار معاش، از دوازده سالگی درس را رها کرده و مجبور به کار، در یک کارخانه می شود، همین بوده که در آن سالهای، طلوع آفتاب را از پشت پنجره های اتوبوس مسیر تهران- کرج تماشا نموده است. اما با همه خردسالی اش، معرفتی داشته است غیر قابل وصف که هنوز هم دارد، همیشه مونس تنهایی هایش، قرآن و نهج البلاغه بوده است و نیز مفاتیح و رساله. شاید همین سبب هویت وبیراهه نرفتنش در زندگی بوده. جنگ تحمیلی که آغاز می شود او به کردستان می شتابد. هشت سال امدادگر جبهه های غرب می شود. سینه اش انباشته از خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس است. شهید نصراللهی فرمانده سپاه بانه او را خو
کردستان بعد از انقلاب اسلامی و مخصوصاً در هشت سال دفاع مقدس، منطقه فعالیت و درگیری گروهکهای ضد انقلاب کومله، دمکرات و دیگر گروهها بود. حمله بعثی ها و بمبارانهای هوایی، در کنار فعالیت نیروهای ضد انقلاب باعث ناامنی کردستان شده بود. برادران سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی در کنار برادران و خواهران مسلمان کرد سعی در برقراری امنیت در کردستان را داشتند و در کنار عملیات نظامی، فعالیت فرهنگی را نیز انجام می دادند. در این دوران، هر کسی طرفدار انقلاب اسلامی بود و عشق امام و اسلام در قلبش بود، امنیت جانی نداشت. گروهکهای ضد انقلاب او را شناسایی می کردند و در فرصتی با حمله و اسارت او را ناجوانمردانه به شهادت می رساندند. و ناهید
هم جبهه، هم پشت جبهه در آن روزهایی که دشمن، پشت دیوار خرمشهر منتظر ورود بود و شهر به تدریج از ساکنان خود خالی می شد، خواهران بسیج و سپاه خرمشهر از جمله زنانی بودند که ضمن جلوگیری از مهارت خانواده هایشان، خود به محافظت از انبار مهمات پرداختند. کار این خواهران تحویل مهمات و رساندن آنها به رزمندگان اسلام بود. محل استقرار عده ای دیگر از این زنان شجاع، مسجد جامع خرمشهر بود که برای کندن سنگر به نقاط حساس شهر اعزام می شدند. با اینکه تعداد آنها اغلب زیاد نبود ولی دلهایشان چون دریا وسیع و چون کوه محکم و استوار بود و این شجاعت و رشادت، باعث دلگرم شدن رزمندگان و پایداری آنها در برابر دشمن بعثی می شد. زنان تا آخرین روزها در
زنان جامعه ما در دوران دفاع مقدس همانند مردان در مناطق مسکونی منطقه جنگی و یا بطور غیر مستقیم قربانی سلاح شیمیایی شدند. تاریخچه و سیر تکاملی جنگ های شیمیایی در جهان اولین حمله با سلاحهای شیمیایی را نیروهای هندی علیه چینی ها در قرن دوازدهم میلادی انجام دادند. در سال 1456 عثمانی ها با همین سلاحها به شهر بلگراد حمله کردند. در سال 1894 انگلیسی ها از دود و بخارهای سمی علیه دشمنانشان بهره گرفتند. در سال 1914 (17 آوریل) با استفاده از گاز کلرین مایع به صف دشمنان تلفات عمده ای وارد ساختند و در سال 1915 آلمانها از گافسژن phosgene و در سال 1917 از گاز خردل در شهر (yperite) علیه بلژیکیها استفاده نمودند. در سال 1980 تا 1988 ر
دفتر تاریخ در اوراق فراوان خود رویدادهای بسیاری را ثبت کرده است. برخی از آنها تلخ و برخی شیرین اند. پاره ای از حوادث تاریخی غیرماندگار و پاره ای ماندگارند. شماری عبرت آموزند و شماری غیرقابل اعتنا. در زاویه و نگاهی دیگر نظاره گران دفتر تاریخ نیز متفاوت اند؛ بعضی اهل بصیرت و اعتبارند و بعضی دیگر بی تفاوت و رهگذر. دیدگانی را دیده ایم که با تیزبینی و ژرف نگری از دفتر تاریخ بهره می گیرند و خود را مخاطب فرمان الهی فاعتبروا یا اولی الابصار می دانند. اینان کلام مولای متقاین علی (ع) را به گوش جان شنیده اند که چقدر عبرت ها فراوانند اما عبرت گیرندگان ناچیز. در این مجال خطاب این قلم با چنین افراد و کسان است. خواص اهل حق و ار
امروز مسئله آثار مخرب خشونت و بخصوص جنگهای مسلحانه بر زنان و کودکان یکی از مباحث مهم حقوق بشری است. در بسیاری از اسناد بینالمللی زنان به تأثیرات مضاعف خشونتها و جنگها بر زنان و کودکان سخن رفته است. این بدان معناست که گرچه همه انسانها از جنگها و مناقشات مسلحانه متضرر میشوند لیکن زنان به دلایل مختلف دچار صدمات بیشتری می شوند بدین معنی که علاوه بر لطماتی که به خود آنان وارد میآید، حامیانشان را از دست داده و مسئولیت فرزندان نیز بر عهده آنان قرار می گیرد لذا پس از جنگ و کشته شدن مردان ، زنان، یکه و تنها عهدهدار مسئولیتهای فراوانتری میشوند و بدلیل حساسیت های روحی دچار آزارهای عاطفی بیشتری شده و آثار مخرب زیست محیطی جنگ
جهت ایجاد هرگونه اصلاح در نگرشهای اجتماع در این زمینه باید موضوع را در مقوله کلی کم توانی مورد بررسی قرار داد و چنانچه تغییری مدنظر است باید به طور ریشه ای در این مقوله دنبال کرد. تنها کم توانایی فیزیکی دچار عارضه کم توانی نیستند که آنها را به وضعیت و حالت استیگما (Stigma- داغ زده گی و یا وصله ناجور بودن) سوق می دهد بلکه کم توانی تجربه ای است که هر کسی در مقطعی و یا مقاطعی از زندگی خود ممکن است آن را داشته باشد. افراد کم توان معمولاً خود را به صورت یک وصله ناجور می بیند و همین امر باعث مشکلات مهمی در سازگاری های روانی و اجتماعی آنان می گردد بخصوص زمانی که این افراد در سنین بالاتر با دیدهای مردم بیشتر آشنا می شوند
X