معرفی وبلاگ
وبلاگ فرهنگ پایداری در راستای زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و ایثارگران و همچنین ارج نهادن به ارزش های پاک و مقدس انقلاب اسلامی فعالیت می نماید
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 669064
تعداد نوشته ها : 1438
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem229
  اشاره : در بخش نخست مقاله به بررسی تقابل تاریخی دو نوع مدیریت الهی و الحادی و نقش ولایت فقیه و امام خمینی (ره ) در توسعه کلمه توحید و نیز نقش در دفاع مقدس در توسعه قدرت جهانی اسلام پرداخته شد. اینک در بخش پایانی به مسائل بعدی پس از جنگ و پذیرش قطعنامه اشارات کوتاهی می شود. آنچه کماکان جای بررسی دارد مسائل بعدی پس از جنگ است . که باید دید امام خمینی (ره ) بر اساس همین تحلیل چگونه توانستند تلخی پذیرش قطعنامه ـ به عنوان قبول حکمیت سازمان ملل ـ را در ذائقه دوستان انقلاب قابل تحمل کنند و در نهایت از آن بهره برداری مثبت نموده و بتوانند مجددا روح یک ملت را در تقابل بعدی با نظام استکبار تثبیت نمایند اینک با بیان
دیدگاه‌ها و اندیشه‌های دفاعی امام خمینی (ره) محوری‌ترین مبحث در پیروزی ماست. شناخت اندیشه‌ها و دیدگاه‌های دفاعی و تفکرات و آگاهی از دلائل امام امت (ره) برای مبارزه علیه مثلث شوم زر و زور و تزویر به ما کمک می‌کند اسلام ناب محمد (ص) را آن چنان که او شناخته بود، بشناسیم و در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های اسلام بدون افتادن در مسیرهای انحرافی و پیروی از منحرفین گام برداریم و مسؤولیت‌ها را همان‌گونه که انجام دهیم که خداوند متعال از ما می‌خواهد.    - اسلام و دفاع    - دیدگاه‌های دفاعی امام خمینی (ره)    معنای لغوی و اصطلاحی جها
ولایت و رهبری در اسلام به غیر از ریاست و مدیریت جامعه و انسان در عالم سیاست می‌باشد. رهبری اسلامی دارای اختیارات وسیع حکومتی در امر مدیریت و دفاع از اسلام و کشور است. چون از نظر جهان بینی الهی افزون بر عوامل مادی یک سلسله عوامل معنوی در عالم وجود است که در سرنوست جهان و انسان موثر است و رهبری اسلامی مکلف به حفظ و شکوفایی آنهاست. منطق قرآن نیز وعده می‌دهد که گروهی اندک و برخوردار از معنویت برگروه کثیر بهره‌مند از عوامل مادی چیره می‌شود. چنان که امام خمینی (ره) «رمز پیروزی اسلام در برابر سربازان روم را سلاح معنوی می‌داند.» شاخص‌های جهاد دفاعی در نزد ولایت عبارتند از:  
همانطور که بارها تکرار شده است و می دانیم جنگ تحمیلی علیه ایران به ابتکار آمریکا و توسط عراق آغاز شد. از یک نگاه آمریکا حق داشت همه تلاش خود را برای تغیر دوباره حکومت ایران به کار گیرد. آرنولد توینبی می گوید: بدیهی است که ذهن آدمی از خلاء روحی و معنوی کراهت دارد و اگر بر مردمی یا جامعه ای این بدبختی فرود آید که سرچشمه زلال الهامات و امیدهایی که زمانی بدان ها دلبسته بوده است از دست بدهد دیر یا زود در صدد تصرف نخستین مائده ای که فراراهش قرار گیرد برخواهد آمد و حتی اگر این مائده خشن و فریبنده باشد تصاحب آن را به محرومیت ترجیح خواهد داد.آمریکا نیز حکایت چنین جامعه ای را دارد که ذکرش در این جملات می رود. اگر آغاز سرما
شهادت هنر مردان خدا و راز سربه مهری است میان عاشق و معشوق. رخشان چراغی است در امتداد نگاه افلاکیان خاکی؛ همانان که راه صدساله را یک شبه پیمودند و از بقعه‌ی فنا به خطه‌ی بقا خرامیدند؛ همانان که عرش را بهتر از فرش و سفر را بهتر از حضر یافتند و در گرگ و میش صبح که نوای جرس، عاشقان حرم را صلا می‌زد، خواب نوشین بامدادی را از دیدگان ربوده و با دوگانه‌ی عشق به دیدار یار شتافتند؛ همانان که زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند: «ولاتحسبنّ الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربّهم یرزقون»    آری شهادت هنر مردان خداست، هنری که رویکرد عاشقانه و از س
روز بیست و یک خرداد، سال‌روز عملیات «فرمانده کل قوا خمینی روح خدا» را تبریک می‌گوییم. گویا شما به همراه شهید حسن باقری طراحی و اجرای این عملیات را بر عهده داشته‌اید. در بررسی نقش آقا در انقلاب، چهار برهه‌ی اصلی مد نظر ماست؛ یکی ارتباط آقا با سپاه است و حکم حضرت امام در تاریخ سوم آذر 1358 که سرپرستی سپاه را بر عهده‌ی ایشان گذاشته بودند. دیگر نمایندگی حضرت امام در شورای عالی دفاع است؛ قبل از ریاست‌ جمهوری آقا. پیش از آن هم معاونت وزارت دفاع در سال 1358 و یکی دیگر هم بحث کلی حضور آقا در جبهه های نبرد. بیشتر منظور ما که خدمت شما رسیدیم، این است که شما فضای کلی کشور را در آن س
یک پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه مدیریت حضرت امام(ره) در زمان جنگ تحمیلی یک نوع آرمان گرایی واقع بینانه بود، گفت: زمانی که امام حتی برای تقویت روحیه رزمندگان اسلام شعارهایی را مطرح می کردند، اینگونه نبود که تنها شعار صرف باشد. بلکه پشتش برنامه بود، پشتش چشم انداز و سرانجام بود.دکتر اسماعیل نخعی در گفتگو با سایت طریق جاوید گفت: با همین دیدگاه است که امام در جواب فرمانده وقت سپاه پاسداران که عنوان می کند وضعیت جبهه ها به گونه ای نیست که بشود ادامه داد ولی باز هم می جنگیم می گویند که شما اگر می جنگید باید چشم انداز پیروزی داشته باشید.وی آرمانگرایی واقع بینانه را دیدن تمام موانع و مشکلات همراه با حفظ آرمانها دانست
امام خمینی به عنوان مقتدا و الگوی شهیدان انقلاب شکوهمند اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی، نقشی عظیم در فرماندهی و هدایت نیروهای شهادت طلب و احیای فرهنگ تفکر بسیجی در جامعه اسلامی ایران به عهده داشته است . ترتیب اینگونه انسانهای پاکباخته در پرتو انفجار نور، بدون تردید، دستاوردی وصف ناشدنی از نهضت آن ابرمرد به شمار می آید . انقلاب اسلامی ایران با رهبری داهیانه آن امام فرزانه توانست با ایجاد تحولی شگرف در ابعاد فردی و اجتماعی، معنویت و الوهیت را در ملت ایران ترسیخ نماید . و آنان را به سوی ایثار و جانفشانی در راه هدف مقدس سوق دهد . فرهنگ شهادت طلبی با ایجاد تحولی درونی در جامعه، اخلاق فردی، دینی و اجتماعی آنان را به سوی آ
دراین مقاله ابتدا از باب مقدمۀ، این گونه تعیین حدود شده است که ادبیات یعنی فرهنگی که درموضع ستیزبا عالم و وضع موجود است وادبیات پایداری یعنی فکر وفرهنگی که به نفی وضع ظالمانه وایجاد وضع عادلانه و دفاع از حق ونفی باطل می پردازد وبراین خط فکری مستدام می باشد.سپس نوشتاربا طراحی سوال اصلی، ادبیات پایداری امام خمینی(ره) چیست؟ درقالب فرضیه ثقلین محوری در حوزۀ معرفتی وتوأمان بودن مقاومت رهبروپیروان درحوزه عملی با چهارعنوان زیردنبال شده است.1- "دگر"ادبیات پایداری امام خمینی(ره)چه باشد؟2- مبانی ادبیات پایداری امام خمینی (ره) چه هست؟3- مولفه های ادبیات پایداری امام خمینی(ره) از چه چیزاهایی تشکیل شده است؟4- مواع ادبیات پاید
چکیده: یکی از مشکلات بنیادی که به طور جدی گریبانگیر جامعه امروز ما شده است، کاهش انسجام اجتماعی می‌باشد؛ هر چند کاسته شدن انسجام، نتیجه طبیعی ایجاد فضای باز سیاسی و گشوده شدن باب انتقاد در جامعه است. این مقاله به بررسی نقش رهبری مدبرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی در ایجاد و گسترش انسجام اجتماعی و وحدت مذهبی و ملی با مطالعه موردی دوران دفاع مقدس می‌پردازد. مقدمهیکی از مشکلات بنیادی که به طور جدی گریبانگیر جامعه امروز ما شده است؛ کاهش انسجام اجتماعی می‌باشد؛ هر چند کاسته شدن انسجام، نتیجه طبیعی ایجاد فضای باز سیاسی و گشوده شدن باب انتقاد در جامعه است. یکی از خصوصیات همه مفاهیم علوم اجت
X